Η υγραεριοκίνηση στα αυτοκίνητα δεν αποτελεί νέο για την αγορά των καυσίμων παγκοσμίως. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, ειδικά από τη στιγμή που η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα την τελευταία 6ετια έχει ανεβεί σε τέτοιο βαθμό που κάνει τη χρήση των συμβατικών ΙΧ αυτοκινήτων σχεδόν ασύμφορη, πολύ στραφήκαν προς την υγραεριοκίνηση καθώς το υγραέριο είναι κατά 40% πιο φθηνό από την βενζίνη. Το ενδιαφέρον για το υγραέριο, γνωστό ως LPG, και το συμπιεσμένο αέριο CNG, έχει αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, γιατί θεωρείται ότι προσφέρουν οικονομικότερο τρόπο μετακίνησης. Ειδικά το υγραέριο στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο, επειδή η τιμή του υγραερίου είναι το 50% της τιμής της βενζίνης. Στην Ελλάδα ο αριθμός των οδηγών που έχουν επιλέξει την υγραεριοκίνηση είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με την Ευρώπη, όπου τα ποσοστά των αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο έχουν αυξηθεί σημαντικά για δυο βασικούς λόγους:
1. η τιμή του υγραερίου είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τη βενζίνη, άρα υγραεριοκίνηση σημαίνει οικονομία
2. το υγραέριο προστατεύει το περιβάλλον λόγω της μειωμένης εκπομπής αερίων και ρύπων
Εκτός από μια οικονομική λύση, η υγραεριοκίνηση των αυτοκινήτων προσφέρει απτή λύση και σε όσους ενδιαφέρονται για το ενεργειακό τους αποτύπωμα στη φύση. Μάλιστα, η Ελλάδα ανέλαβε με το Πρωτόκολλο του Κιότο μια διεθνή δέσμευση που αφορά την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Η υγραεριοκίνηση μπορεί να βοηθήσει τη χώρα να εκπληρώσει τους στόχους της και σε αυτό το επίπεδο.

Υγραέριο στο αυτοκίνητο και οικονομία

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης είναι το κόστος χρήσης σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη ανέρχεται από 40 έως 50%. Αν για παράδειγμα έχετε μέση κατανάλωση 10 λίτρα βενζίνη / 100 km προς 1,69 ευρώ το λίτρο και καλύπτετε περίπου 19.000 km ετησίως, το κόστος για βενζίνη / έτος θα είναι 3211 ευρώ ενώ το κόστος για υγραέριο θα είναι 1520 ευρώ / έτος. Σε σχέση με το Diesel η μείωση της κατανάλωσης ανέρχεται στο 40 με 45%. Το σχετικά μικρό κόστος εγκατάστασης σας επιτρέπει να κάνετε γρήγορη απόσβεση ανάλογα βέβαια και με τα χιλιόμετρα που διανύεται ανά έτος.

Ασφάλεια χρήσης υγραερίου στο αυτοκίνητο

Η χρήση υγραερίου στα ΙΧ και επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία είναι απόλυτα ασφαλής και νόμιμη (ΥΑ 18586/698 (ΦΕΚ 411Β/29-3-2000), εφόσον τα εξαρτήματα των συσκευών μετατροπής είναι δοκιμασμένα σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και εφοδιασμένα με πιστοποιητικά καταλληλότητας ISO. Το κύκλωμα τροφοδοσίας στο όχημα είναι κλειστού τύπου και δεν περνάει από το χώρο επιβατών, ενώ είναι κατάλληλα εφοδιασμένο με ειδικές διατάξεις ασφαλείας. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα πιστοποιητικά καταλληλότητας ρωτήστε την Automotivo Gas.

Κόστος συντήρησης αυτοκινήτου με υγραέριο (LPG)

Λόγω της καθαρότητας του καυσίμου, δεν υπάρχουν κατάλοιπα καύσης με αποτέλεσμα το λιπαντικό του κινητήρα, τα μπουζί, τα φίλτρα καυσίμου κλπ, να θέλουν αλλαγή σε μικρότερη συχνότητα από ότι προβλέπεται με την βενζίνη. Συνήθως η συντήρηση γίνεται στα πρώτα 1.000 χλμ. μετά την τοποθέτηση και ένας τυπικός έλεγχος. Έπειτα κάθε 25.000χλμ. πραγματοποιείται επιθεώρηση του συστήματος αερίου και αλλαγή ενός φίλτρου υγραερίου.

Υγραέριο και περιβάλλον

Οι εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα με LPG είναι μειωμένες σε σχέση με της βενζίνης και σε σχέση με το πετρέλαιο κατά:
  • 60% σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO) από τη βενζίνη & 90% από το πετρέλαιο.
  • 40% σε υδρογονάνθρακες (HC) από τη βενζίνη & 80% από το πετρέλαιο.
  • 60% σε οξείδια του αζώτου (NOx) από τη βενζίνη & 60% από το πετρέλαιο.
  • 10% σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από τη βενζίνη & 5% από το πετρέλαιο.
  • 40% σε σωματίδια από το πετρέλαιο.
Το LPG συντελεί στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και ελαττώνει σημαντικά την ρύπανση του περιβάλλοντος.

ΜΑΚΡΟΖΩΪΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑΤΙ:

  • Δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα στους κυλίνδρους.
  • Οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι λιγότερες
  • Η διάρκεια ζωής του κινητήρα με σωστή συμπίεση είναι μεγαλύτερη.
  • Η τιμή του υγραερίου είναι πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης για την ίδια ποσότητα.
  • Τόσο ο κινητήρας όσο και ο καταλυτικός μετατροπέας του οχήματος έχουν λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης και πιο πλήρους καύσης του LPG, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται η ζωή τους.
  • Ο κινητήρας που δουλεύει με LPG χρειάζεται μεγαλύτερα διαστήματα τακτικής συντήρησης διότι δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα (κάπνα) στο εσωτερικό του κινητήρα.
  • Οι αναφλεκτήρες παραμένουν κατά πολύ μεγαλύτερο διάστημα καθαρότεροι.
  • Οι λιπαντικές και αντιδιαβρωτικές ιδιότητες του λαδιού του κινητήρα παραμένουν αναλλοίωτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λειτουργίας. Τα λάδια του κινητήρα δεν αδυνατίζουν (δεν σπάνε).
  • Το υγραέριο σαν καύσιμο έχει μεγαλύτερο αριθμό οκτανίων από την βενζίνη.
  • Η λειτουργία του κινητήρα είναι πιο ομαλή.


Υγραέριο - το πράσινο καύσιμο

Το υγραέριο είναι καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον, γι' αυτό συχνά ονομάζεται «πράσινο καύσιμο».